• Michel De Hond

Sterke column over ‘ouderwetse’ reclame in Adformatie: ‘Waarom merken en mensen no

‘Traditionele reclame is niet dood en toch zeggen we het al 30 jaar. Waarom? Omdat we het zo graag willen.’ Zo begon Aad Kuijper, creative partner van Alfred, zijn vurig pleidooi voor wat hij noemt ‘echte reclame’ – voor traditionele reclame.

Tijdens Spot on TV, het door SPOT georganiseerde evenement over tv voor marketing-, media- en tv-professionals, vorige week in Theater Amsterdam, hield creative partner Aad Kuijper van Alfred een vurig betoog over ‘populaire’, ‘massamediale’, ‘echte’ reclame. Dit was zijn verhaal.

‘Mijn naam is Aad Kuijper en ik hou van reclame. Sterker nog, ik hou van echte reclame. Van populaire reclame. Van massa mediale reclame. Ik hou van Pietertje en zelfs van Roy Donders. Ik hou van Bommetje, van de Telfortman, van Harry. Ik hou van reclame die verkoopt. Ik ben niet bang om dat hardop te zeggen en ik kan nog steeds zonder bewaking over straat. Maar het wordt wel steeds moeilijker. Het is niet “bon ton” om van reclame te houden. Laatst had ik een klant die tegen mij zei: “ik wil eigenlijk gewoon een commercial”, alsof ik harddrugs kon regelen.

Lees verder in Adformatie

Deel deze pagina:

  1. Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)

  2. Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)

  3. Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)

2 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven